سرخط خبرها

نشست خبری «سرزمین هنری رسانه‌ای سورنا» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۹۰۰۴
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
نشست خبری «سرزمین هنری رسانه‌ای سورنا» برگزار شد
نشست خبری سرزمین هنری رسانه‌ای سورنا ظهر امروز در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست خبری سرزمین هنری رسانه‌ای سورنا با هدف معرفی ظرفیت‌های ایجاد شده در این مجموعه برای نوجوانان علاقمند به مباحث سینما و رسانه، ظهر امروز در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

«حسین لطفی نیک» رئیس سرزمین هنری رسانه‌ای سورنا با بیان این که ایده اولیه این مجموعه از سال ۱۳۹۷ با همراهی یک اتاق فکر متشکل از فعالان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری شکل گرفته، خاطرنشان کرد: از حدود ۲ سال پیش اجرای طرح با حضور جمعی از نوجوانان علاقمند آغاز شده است و جذب نوجوانان در این عرصه نیز از طریق فرآیندی بود که در مسیر استعدادیابی تعریف شده بود.

وی افزود: در این مجموعه، آموزش‌های تخصصی برای نوجوانان با نگاه تشکیل شبکه تخصصی در ۱۷ کد سینما و رسانه ارائه می‌شود. ضمن‌ای که برای مهم این بود که یک آموزشگاه هنری نباشیم. به همین منظور اقداماتی از جمله تشکیل پاتوق‌های رسانه ای، ایجاد کتابخانه عمومی و تخصصی، کافه بازی، فضای اشتراکی، مجموعه گپ (گروه‌های پرورش یافته دوستانه)، استودیو تخصصی صوت و تصویر و ... در این مجموعه صورت گرفت.

لطفی نیک در ادامه گفت: رویداد‌هایی را تعریف کردیم تا هنرآموزا سورنا را خانه خود بدانند که از جمله آن، ایجاد فضای پاتوقی بود که در آن یاد می‌گیرند چگونه مخاطب حرفه‌ای رسانه باشند.

وی تاکید کرد: پس از مرحله آموزش، اصل کار شروع می‌شود. برای رسیدن به این منظور، مرکز شتاب دهنده تولید تاسیس کردیم تا نوجوانانی که در سورنا آموزش می‌بینند، نوجوانان هنرمند خارج از سورنا و شبکه همکاران حرفه‌ای نسبت به تولید آثار مرتبط با حوزه نوجوان اقدام کنند.

لطفی نیک خاطرنشان کرد: در حال ایجاد پلتفرمی برای ارائه کلیه خدمات حضوری مجموعه به صورت مجازی و غیرحضوری هستیم.

ایده‌ای مبتنی بر نام «سورنا» سردار ایرانی

حجت الاسلام «سجاد لبیب» قائم مقام و ایده پرداز مجموعه سورنا نیز در این نشست گفت: نام سورنا علاوه بر این که مخفف سرزمین هنری رسانه‌ای نوجوان است، اشاره به نام سورنا سردار ایرانی دارد که با سپاهی اندک در برابر سربازان رومی ایستاد.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که تربیت شدگان در مجموعه سورنا هم می‌توانند چنین کاری را در فضای هنری و رسانه‌ای انجام دهند.

حجت الاسلام لبیب خاطرنشان کرد: ما نه یک مکتب و نه یک پارادایم هستیم. بلکه رویکرد جدید در جریان تربیتی مبتنی بر بازی بارسازی که به مجموعه مربیان تربیتی کمک می‌کند.

گفتنی است در این نشست آرش بیات، سینا واحدی فرد، خانم فیاضی و جمعی دیگر از مدیران فعال در سورنا، به بیان مجموعه فعالیت‌های خود در این مجموعه پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->